Feb 4, 2013

Bil 171 Nov/2011



KANDUNGAN MENARIK ANIS NOVEMBER 2011

1. Fokus Utama : Cepat-cepatlah Kahwinkan!

Ada baiknya ibu bapa memainkan peranan dalam merancang  jodoh dan memudahkan perkahwinan untuk anak. Walaupun anak itu berpendidikan tinggim dia tetap memerlukan nasihat dan panduan apabila melibatkan persoalan besar dalam hiduo seperi perkahwinan. Ibu bapa wajar memikirkan soal jodoh anak mereka sebaik-baik sahaja anak itu memasuki usia remaja atau sudah patut mendirikan rumah tangga. lebih -lebih lagi bagi yang mempunyai anak perempuan.

2. Tetamu Anis : Dugaan sakit teguhkan kasih sayang Ustaz Kazim & Isteri

" Dari awal perkahwinan isteri saya banyak berkorban sebab saya banyak masa keluar berdakwah sehingga saya beraya membangunkan Pusat Pengajian Al-Barakah. Saya sakit sejal mula kahwin. Dia sangat memahami gaya hidup saya. Mungkin saya banyak beri kebaikan kepada masyarakat dan keluarga maka Allah timbulkan perasaan kepadanya untuk setia menjaga saya semasa saya sakit teruk sepanjang dua bulan lalu. Saya menghargai pengorbanannya, " demikian biacar tulus Ustaz Kazim mengenai isterinya ini. Ikuti kisah menarik penceramah bebas yang juga merupakan Pengerusi dan Pengetua Pusat Pendidikan Al-Barakah, Kg. Manjoi, Ipoh.

3. Tinjauan Eksklusif : 

Melaksanakan perkara yang baik dan dituntu agama pasti ada cabaran dan halangannya. ikuti perkongsian kisah ibu bapa yang mengahwinkan anak mereka di usia muda. Dapatkan juga pengalaman pasangan yang berkahwin pada usia muda.

4. Resepi Kehidupan : " Bumi Kemboja mengajar saya erti korban," - Ustaz Azhar Abd Shukur

Pengalaman tinggal dua tahun bersama keluarga di Kemboja meninggalkan kesan yang amat mendalam hingga encetuskan idea untuk terus membantu melalui ibadah korban dan akikah. Ikuti perjalanan menarik hidup Ustaz Azhar Abd Shukur yang gigih membantu masyarakta Kemboja.

5. Tip RM : Kenduri Kahwin Ikut Kemampuan

Setiap pasangan yang ingin mendirikan rumah tangga pastinya mengimpikan sebuah majlis perkahwinan yang akan meninggalkan seribu satu memori indah dalam hidup mereka. Walaubagaimanapun, rancanglah kenduri dengan rapi, adakan dalam suasana yang sederhana dan tiada pembaziran atau unsur-unsur yang bercanggah dalam agama. Oleh itu, dapatkan tip dalam merancang sesebuah majlis perkahwinan mengikut kemampuan dalam ruangan Tip RM oleh Hajah Rohani Datuk Hj Mohd Shahir, pakar Perunding Kewangan Islam.


6. Sihat Anggun : Allah Bersumpah dengan Buah Tin


Buah Tin adalah salah satu daripada lima buah-buahn istimewa lain yang disebutkan di dalam al-Quran bersama zaitun, anggur, delima dan tamar

No comments:

Post a Comment