Feb 6, 2013

Bil 185 Jan/2013


KANDUNGAN MENARIK ANIS JANUARI 2013
Istimewa  untuk pembaca ANIS 
Sebagai tanda menghargai sokongan pembaca, mulai isu Januari 2013 ini, Majalah ANIS tampil dengan kertas yang berkualiti, namun harga kekal sama. Bonus istimewa- 4 ruangan baharu daripada penulis berwibawa tanah air.

1. Fokus Utama : Rasulullah Murabi Cinta Dalam Rumah Tangga

Indahnya dan hebatnya apabila Rasulullah SAW sendiri mrnyatakan bahawa Bagindalah sebaik-baik orang terhadap isterinya, sekaligus memberi pengajaran bahawa seseipa yang mahu menjadi suami yang terbaik terhadap isterinya, maka tirulah Baginda SAW . Sesungguhnya tiada teladan dan contoh terbaik, sebaik contoh dan teladan seperti mana yang ditunjukkan oleh Nabi SAW. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai apakah wasiat -wasiat Rasulullah kepada para suami, ikuti Fokus ANIS bulan ini.

2. Interviu Fokus : Rasulullah SAW Pemberi Syafaat

"Sungguh hinanya orang yang mengaku umat Nabi Muhammad SAW, tetapi menghina Nabi  Muhammad SAW. Orang yang melecehkan atau menghina Nabi Muhammad SAW sebetulnya mereka tidak dicintai oleh nabi Muhammad SAW" - Ulama terkenal dari Solo , Indonesia , Habib Syech Abdul Qoder Assegaf.

3. Rencana Khas : Sejarah Pembinaan Masjid Nabawi

"Antara tujuan Nabi Muhammad SAW berhijrah adalah membina masjid kerana tiada masjid di Makkah ketika itu. Apabila Makkah tiada masjid, bagaimana Nabi hendak mendidik para Sahabat? Dengan kuasa politik yang ada, Nabi Muhammad SAW terus membina masjid tersebut sebaik tiba di Madinah." Untuk mengetahui sejarah pembinaan Masjid Nabawi dengan lebih lanjut, ikuti ulasannya oleh Mudir Maahad Dakwah Wa irsyad Mohd Al-Fateh, Ustaz Mohd Uda Kassim.

4. Tetamu Anis : Al-Mawlid : Tarik Anak Muda Cintai Selawat

Suatu ketika dahulu, mereka hadir memeriahkan industri muzik negara dan mencipta kejayaan tersendiri sehingga menjadi ikutan anak-anak muda. setelah sekian lama menyepi, kini mereka kembali menjernihkan insudtri muzik apabila bersatu menubuhkan sebuah kumpulan yang mengagungkan selawat dan qasidah dalam misi untuk menuju mahabbah Rasululullah SAW. Gabungan pemuda yang membentuk komuniti muzik dikenali sebagai Al-Mawlid mengundang perhatian ramai apabila muncul dengan imej berjubah dan berkopiah putih. Ikuti perjalanan hidup mereka dalam ruangan Tetamu ANIS pada muka surat 33.



No comments:

Post a Comment